DOSTĘPNOŚĆ PRZYSTANKÓW DLA RUCHU PIESZEGO W LUBLINIE

Codziennie kalkulujemy ile czasu zajmie nam dotarcie z jednej lokalizacji do drugiej. Wybierając nowe miejsce zamieszkania, zwracamy uwagę również na dostępność komunikacji miejskiej. Czy w związku z tym przystanki autobusowe są dostępne dla wszystkich? Czy są rozlokowane równomiernie w stosunku do liczby osób mieszkających w danej części miasta?
Na te i inne pytania odpowie Wam nasza analiza dostępności pieszej przystanków w Lublinie.

Obszar miasta Lublin, podzielony został na trzy strefy dostępności. Dotyczą one czasu jaki potrzebujemy na dojście do wybranego przystanku. Pierwsza strefa to obszary z których możemy dotrzeć do przystanku w ciągu zaledwie 5 min, kolejna od 5 do 10 min oraz ostatnia - powyżej 10 min.

Powiązanie czasowych stref dla ruchu pieszego z danymi demograficznymi pozwoliło uzyskać informację o liczbie osób, które mieszkają w określonym zasięgu strefy.

Następnie wykonane zostały analizy aktualnego zagęszczenia ludności, która znajduje się poza wyznaczonymi strefami dojścia 5 minut i 10 minut. 

Szczegółowe analizy oraz uzyskane wyniki przedstawiliśmy w aplikacji, którą możesz uruchomić klikając na przycisk.

Uruchom aplikację

Zapraszamy do polubienia naszych profili w serwisach  Facebook LinkedIn i Twitter, gdzie na bieżąco informujemy o nowościach na naszym blogu. 


Inne analizy, które mogą Cię zainteresować: 
Program Rodzina 500+ na mapie 
Porównanie przestępczości i religijności na mapach

Autor: GIS - Expert 17 Apr, 2024
Budowa wysokich obiektów takich jak elektrownie wiatrowe, czy słupy energetyczne wpływa na krajobraz. Przed rozpoczęciem inwestycji wskazane jest wykonanie analiz widoczności tego typu obiektów, aby ocenić ich wpływ na otoczenie. Wyniki analiz stanowią nieodzowną pomoc w projektowaniu inwestycji i czynią proces przygotowawczy bardziej przejrzystym. Dzięki temu można uniknąć konfliktów i protestów lokalnych społeczności na etapie realizacji.
Autor: GIS - Expert 11 Mar, 2024
Zabudowa łanowa potocznie odnosi się do charakterystycznego sposobu zagospodarowania terenów podmiejskich na dawnych działkach rolniczych przekształconych na działki budowlane. Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda skala występowania tego zjawiska w wybranych aglomeracjach w Polsce.
Show More
Share by: